Sähköinen asiointi

Vakuutuskassan sähköisen asiointipalvelun nimi on Iris.
Ohjelma toimii parhaiten Mozilla Firefox  -selaimella.

Iriksen kautta voit:

  • hakea korvausta vakuutuskassan lisäetuuksista
  • seurata hakemuksesi etenemistä käsittelyssä
  • tarkistaa korvaustietojasi
  • ilmoittaa helposti ja luotettavasti osoite- ja tilitietosi  muutokset
    HUOM!  Kun muutat sähköpostiosoitetietosi Irikseen, se ei välity vakuutuskassaan.
     Ilmoita muuttunut sähköpostiosoitteesi myös vakuutuskassan sähköpostiin Vakuutuskassa@tampere.fi.

Liity  sähköisen asioinnin käyttäjäksi.
Ennen kuin voit käyttää sähköistä asiointipalvelua sinun tulee liittyä palvelun käyttäjäksi. 
Mene sivulle www.omasairauskassa.fi ja siirry välilehdelle  Hae tunnusta.     
Luo itsellesi käyttäjätunnus ja kiinteä salasana.
Tulosta liittymislomake, allekirjoita se ja palauta vakuutuskassaan. 
Lomakkeen voit palauttaa joko sähköpostin liitteenä, postitse tai tuomalla se vakuutuskassan toimistoon. 

Kun olet saanut postitse salasanalistan (kotiosoitteeseen tai OmaPostiin) voit aloittaa Iriksen käytön.







Vinkkejä sähköisen hakemuksen tekoon

  • skannaa tai kuvaa hakemukseesi liittyvät tositteet (kuitti, lasku, lähete)
  • mene osoitteeseen www.omasairauskassa.fi ja kirjaudu ohjelmaan aiemmin luomallasi käyttäjätunnuksella ja salasanalla
  • anna salasanalistalta ohjelman pyytämä salasana
  • valitse Korvaukset välilehdeltä painike "Tee uusi korvaushakemus"
  • seuraa kuvaruudulla olevia ohjeita
  • lisää tarvittavat liitteet (kuitti, lasku, lähete)
  • lähetä hakemus