Sähköinen asiointi

Vakuutuskassan sähköisen asiointipalvelun nimi on Iris.
Palveluun pääset kirjautumaan osoitteesta https://tampere.omasairauskassa.fi
Voit käyttää Iris-palvelua kaikilla  yleisimmillä selaimilla. Suosittelemme, että käytät tuettujen selainten uusimpia versioita. Parhaiten palvelu toimii  Mozilla Firefox  -selaimella.
Vältä käyttämästä palvelua Internet Explorer -selaimella  (IE).

Iriksen kautta voit:

  • hakea korvausta vakuutuskassan lisäetuuksista
  • seurata hakemuksesi etenemistä käsittelyssä
  • tarkistaa korvaustietojasi
  • ilmoittaa helposti ja luotettavasti osoite- ja tilitietosi  muutokset
    HUOM!  Kun muutat sähköpostiosoitetietosi Irikseen, se ei välity vakuutuskassaan.
     Ilmoita muuttunut sähköpostiosoitteesi myös vakuutuskassan sähköpostiin Vakuutuskassa@tampere.fi.

Vinkkejä sähköisen hakemuksen tekoon

  • skannaa tai kuvaa hakemukseesi liittyvät tositteet (kuitti, lasku, lähete)
    mene osoitteeseen https://tampere.omasairauskassa.fi ja kirjaudu ohjelmaan
  • valitse Korvaukset välilehdeltä painike "Tee uusi korvaushakemus"
  • seuraa kuvaruudulla olevia ohjeita
  • lisää tarvittavat liitteet (kuitti, lasku, lähete)
  • lähetä hakemus

Jos kuvaat asiakirjan kännykkäkameralla/kameralla:

  • kuvaa asiakirjan esim. laskun kaikki sivut
  • ota kuva niin että kaikki kuitissa/laskussa olevat tiedot ovat luettavissa

Liity  sähköisen asioinnin käyttäjäksi.

Jos olet uusi eAsiointi Iriksen käyttäjä,  sinun täytyy ensin hyväksyä omien tietojesi sähköinen käsittely.
Mene osoitteeseen https://tampere.omasairauskassa.fi ja kirjaudu palveluun Suomi.fi-tunnuksilla.
Kun olet saanut sähköpostiisi viestin palveluun liittymisestä, voit aloittaa eAsiointi Iriksen käytön.
Liittymisviestin saat 1-2 arkipäivän sisällä.